Otto groeit met 8 %

Otto groeit met 8 %

De Duitse  online retailer Otto groeit voor het 9de kwartaal  op rij. Het in Hamburg gevestigde bedrijf rekent op een omzetgroei van 8 procent tot circa 3,2 miljard euro voor het boekjaar 2018/19. Volgens het Duitse vakblad Moebelmarkt zal Otto dit jaar nog eens 100 miljoen euro investeren in de verdere ontwikkeling van zijn platform. "Onze transformatie naar een online platform is geen uitgemaakte zaak. Toch ben ik blij dat we de grootste omwenteling in onze geschiedenis zo succesvol kunnen maken", zegt Marc Opelt, Group President van Otto. De eerste berekeningen voor het boekjaar 2018/19 Otto komen uit een totale omzet van 3,2 miljard euro met 7 miljoen klanten, waarvan 2 miljoen nieuwe. Voor de eerste keer kocht in het afgelopen fiscale jaar, meer dan de helft van alle klanten (55%) via smartphones en tablets op  otto.de. Inmiddels stelt Otto zijn webplatform en logistiek apparaat ter beschikking als marktplaats voor andere spelers. Zo sloot Otto vorig jaar een samenwerkingsakkoorden met 400 nieuwe aanbieders. In de zomer 2022 zal Otto een nieuwe hoofdkantoor in gebruik nemen op een campus in Hamburg-Bramfeld, in een oud pakhuis. Het nieuwe hoofdkantoor zal  negen verdiepingen tellen en plaats bieden aan 1.800 medewerkers. www.otto.de