Van 9 tot 12 mei 2023 staat bij interzum “Shaping the Change” centraal. Na het digitale interzum @home 2021 zal ‘s werelds toonaangevende, internationale branche-evenement opnieuw live gaan, in de beurshallen van Keulen. Beslissers, opinieleiders en trendsetters uit de hele wereld zullen ter plaatse kennismaken met innovaties en nieuwe producten, inspiratie opdoen, bestaande zakenrelaties versterken en nieuwe klantcontacten leggen. In totaal worden meer dan 1.400 exposanten uit ongeveer 60 landen verwacht. Daarmee staat interzum weer op het hoge niveau dat de beurs ook vóór de pandemie onderscheidde. Naast de marktleidende bedrijven zullen ook weer veel kleine denktanks vertegenwoordigd zijn. De internationale exposanten presenteren op de beurs een spannende mix van nieuwe technologieën, materialen en oppervlakken in een buitengewoon groot aanbod. Als aanjagers van innovatie en leveranciers van de gehele inrichtingsindustrie onderstrepen zij daarmee hun belang als belangrijke partners bij de ontwikkeling van nieuwe producten en designtrends. Juist deze diversiteit maakt op de beurs niet alleen de nieuwste materialen, stoffen en productieprocessen zichtbaar, maar ook trends en visies voor de inrichting van toekomstige woonruimtes. Zo zullen grondstoffenbehoud, duurzaamheid, upcycling en het groeiende woongebied thema’s zijn die een rol spelen.
Wereldwijd hoofdthema Neo-ecologie:
Met het wereldwijde hoofdthema “Neo-ecologie” richt de toonaangevende internationale vakbeurs in 2023 zich met name op de thema’s klimaatbescherming en toekomstgerichte planning, omdat deze cruciaal zijn voor succesvolle innovaties op de lange termijn. Met duurzame producten en productieprocessen nemen veel bedrijven in de toeleveringsindustrie vandaag al hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarom legt interzum nog meer nadruk op deze thema’s, om de gezamenlijke dialoog die tot nieuwe oplossingen leidt te stimuleren.
Thematisch is interzum opnieuw onderverdeeld in de drie gevestigde productgebieden: Functie & Componenten, Materialen & Natuur en Textiel & Machines. Deze structuur brengt de spelers in de ketens van toegevoegde waarde dicht bij elkaar en creëert een goed overzicht voor exposanten en bezoekers. Tegelijkertijd zorgt een nieuwe hal-indeling voor meer efficiëntie. Het doel is een nog betere bezoekerservaring. ‘We hebben de segmenten op ons terrein ruimtelijk dichter bij elkaar gebracht, zodat bezoekers minder tijd nodig hebben om van A naar B te komen. En we gebruiken ook voor het eerst de nieuw gebouwde hal 1 voor het gebied Materials & Nature. Veel grote bedrijven zullen zich hier presenteren, waaronder enkele die voorheen in hal 6 vertegenwoordigd waren’, aldus een opgetogen Maik Fischer, directeur van interzum. interzum 2023 zal met interzum @home een hybride evenementbenadering volgen. De gebruikelijke sterke fysieke aanwezigheid in Keulen zal worden aangevuld met een aantrekkelijk digitaal live-evenement, waardoor extra toegevoegde waarde wordt gecreëerd.
Interzums claim “Shaping the Change” en het wereldwijde leidende thema “Neo-ecologie” zullen ook bij interzum 2023 in het gevarieerde evenementenprogramma worden opgenomen. Thematische speciale shows – de interzum Trend Forums – zullen laten zien hoe creatief en flexibel de toeleveringsindustrie reageert op de uitdagingen van deze tijd. In het kader van centrale trends worden actuele thema’s uit de meubel- en interieurbranche aan een internationaal vakpubliek gepresenteerd. Met de Product Stage en de interzum Trend Stage biedt interzum extra mogelijkheden voor exposanten- en productpresentatie en de bespreking van markt- en designrelevante toekomstthema’s.