Op maandag, de tweede dag van de Revor huisshow, was het op de koppen lopen in Kuurne. Veel klanten wilden afzakken naar Zuid-West-Vlaanderen om nieuwe items te zien, maar evengoed over de business te praten met Jan Maes, grote man achter Revor, en zijn team. Veel grote veranderingen? Niet echt. Wel een doorgedreven optimalisatie van producten en een duidelijk onderscheid tussen verschillende prijssegmenten. ‘Zo hebben we minstens twee sets bedden die we fel onder de 2000 euro kunnen aanbieden: eentje van 1599 euro en eentje van 1899 euro’, zo luidt het.
Bij Revor zijn er de voorbije maanden kleine aanpassingen gedaan, maar recent is echt een doorgedreven reset gedaan, een soort helikopterview waardoor duidelijk is waar het merk voor staat. ‘Het is een grote oefening geweest’, zegt Jan Maes, ‘een enorme effort de laatste drie maanden, maar wel iets dat zal lonen in de nieuwe realiteit. De consument is sowieso blij met een lager prijspunt, ook al vraagt hij er niet expliciet naar.’ Toch betekent dat niet dat er veel verandert in de verschillende winkels waar Revor aan levert.
Alles bij Revor is herbekeken, van bedbodems tot stoffen tot kleuren. Ook speciale behandelingen voor stoffen en evengoed het aspect circulariteit, iets wat uiteraard speelt in de huidige context. Wat sustainability betreft, waren de mensen van Naiga aanwezig in Kuurne om tekst en uitleg te geven. Hun baseline is ‘glue that works like a screw’, wat veel zegt.
Jan Maes geeft toe dat het een jaar was van ‘verleggen van de basis’ en van ‘zelfs onze marge herbekijken, lees: laten dalen’. Er zijn vier tot vijf prijsstijgingen geweest, wat dramatisch is, maar nu staat de basis er. Een verdere digitalisering is aan de orde. De loop zal worden gesloten. Er komt een nieuwe website waar klanten aan gelinkt zullen worden.
Revor Group staat momenteel voor 35 procent hotellerie, 35 procent retail, en de rest gaat naar online. Bedoeling is het merk Revor iets duidelijker in de markt te zetten en de digitalisering verder te finetunen. Naar de verschillende dealers zullen pakketten worden aangeboden, ook naar publiciteit toe.
Ook leuk: bij Styldecor komt er een collab met het Belgische topmodel Cesar Casier.