INNO versnelt strategische innovatie met nog 3 vernieuwde warenhuizen. Vier van de 16 department stores kregen al een complete make-over. Maar de innovatie-strategie wordt verder uitgerold. De gerestylede INNO’s in Luik, Leuven en Waasland Shopping Center hebben een facelift gekregen, met extra partnerships met onder meer een artisanale chocolatier, een luxueuze bloemenzaak en een aanbieder van kwaliteitsvolle koffie, smoothies en broodjes.
INNO benutte de lockdowns van 2020 om werk te maken van een nieuwe strategie. Die moet van deze vaste waarde in het Belgische retaillandschap hét Belgische omnichannel-warenhuis maken. Hoekstenen van die strategie zijn de digitale marketplace die in het voorjaar opende, het nieuwe ERP-systeem dat achter de schermen in recordtempo ingevoerd werd en de volledige rebranding van het merk INNO.
Dat laatste vertaalt zich nu ook naar de winkels. Begin november kreeg de flagship store in de Brusselse Nieuwstraat als eerste een facelift, toen het nieuwe logo op het imposante hoekpand geïnstalleerd werd. Na maanden van verbouwingen opent INNO nu drie volledig vernieuwde winkels.
Ook opmerkelijk: INNO keert terug naar de naam die de Belgen altijd bleven gebruiken.
‘Wie een van onze vernieuwde department stores binnenstapt, voelt direct de positieve vibe van het inspirerende interieur. De winkelarchitectuur zet in op een uitnodigend grondplan, met diverse werelden. Natuurlijke warmte en gezelligheid zijn overal voelbaar door het royale gebruik van nieuwe houten meubelen, houten bekleding aan de kassa’s, en zithoeken met tapijt en fauteuils’, zegt Elly Zwinnen, Merchandise – Marketing Director INNO. Volgens CEO Armin Devender zijn de eerste resultaten van de makeover positief: ‘We krijgen goede feedback van onze klanten. Ze vinden beter hun weg in de winkel en waarderen de loungezones.’
Ook van winkel tot winkel voel je als klant een verschil. Elke INNO speelt voluit in op de wensen van de lokale shoppers en de lokale context. Zo biedt INNO Leuven een veel ruimer aanbod aan keukengerei dan voorheen, omdat het aanbod in de regio beperkt is.
Om vaste en nieuwe klanten nog meer op hun wenken te bedienen, zet INNO ook in op verrassende partnerships. En dat niet alleen in de drie vernieuwde winkels.
Een verkwikkende kop koffie of een van de tientallen verse smoothies en fruitsappen? Je vindt het vanaf vandaag in INNO Luik, en heel binnenkort ook in Brussel Nieuwstraat en Antwerpen Meir. Ook salades, evenwichtig belegde broodjes en desserts staan op het menu van INNO-partner BON. Allemaal samengesteld met kwalitatieve, lokale, seizoensingrediënten. In Rouge Coquelicot vindt INNO een geknipte partner voor verse snijbloemen en kamerplanten. De gepassioneerde bloemisten achter deze shop-in-the-shop selecteren ook elegante interieurdecoratie, vazen, kaarsen … voor de INNO-klant. Kennismaken kan in de department store van Luik. Voor de winkel in Luik gaat INNO een samenwerking aan met chocolatier Arnaud Duroy. Een ruim aanbod 100 % Belgische, artisanale chocolade en confiserie. Denk aan verfijnde pralines, cuberdons, originele melocakes en macarons.
INNO is het enige warenhuis in België met een brede waaier aan premium- en mainstream merken. De keten maakt al bijna 125 jaar integraal deel uit van het retaillandschap van alle grote Belgische steden en is al generaties lang een bondgenoot van alle Belgen in hun dagelijkse leven. INNO is één van de belangrijkste Belgische merken, met een trouw klantenbestand dat blijft groeien. Met inno.be speelt INNO sinds voorjaar 2021 ook een hoofdrol op de online retailmarkt in België. INNO biedt de Belgen een omnichannel-shoppingervaring waarbij online en offline winkelcomfort elkaar aanvullen en versterken.