Mango lanceert in april een eerste home collection. De Spaanse fast fashion retailer speelt in op de behoefte aan complete lifestyle beleving en gaat dus een stap verder dan het aanbieden van maandelijkse modelijnen. De rode draad die door de collecties zal lopen is de Mediterraanse Lifestyle. Focus zal initieel liggen op textielproducten voor zowel slaap- als badkamer, maar ook andere leefruimtes. Vanaf het najaar worden daar objecten voor keuken en living aan toegevoegd. In april mogen we vooral bed- en badlinnen, kussens en plaids verwachten, maar ook kaarsen en geurverspreiders. Niet onbelangrijk: de hele reeks textielproducten zal duurzaam geproduceerd zijn en 80 procent van de lijn is lokaal gemaakt. Blijkbaar op vraag van steeds meer klanten.
Opmerkelijk: de home collection wordt enkel online verkocht, via Mango.com, in Spanje, Frankrijk, Duitsland, de UK, Nederland, Portugal, Italië, Polen, Zwitserland, Griekenland, Roemenië, Kroatië, Oostenrijk, Ierland, Zweden, Oekraïne, Tsjechië, Denemarken én België.