Furniture Group wordt Beliving
Furniture Group, het huidige moederbedrijf van Overstock Garden, Overstock Home en Exterioo tuinmeubelen, wordt Beliving. Hiermee kiest de groep resoluut voor meer beleving in al haar retailconcepten en in alle kanalen. ‘Onze retailmerken evolueren, dus evolueert onze groep mee’, zo luidt het. Met de nieuwe naam komt ook een nieuwe baseline: ‘Better living at home’.
Volgens Dominique Motte, CEO van Beliving, was het tijd voor vernieuwing. ‘Onze retailmerken Overstock Home, Overstock Garden en Exterioo evolueren en groeien’, aldus Motte. De nieuwe showroomconcepten én de focus op online & offline inspiratie, zorgden ervoor dat Furniture Group ook als corporate & employer brand voluit gaat voor customer centricity & beleving. Beliving wordt een futureproof omnichannel retailer waarbij ook het duurzaamheidsaspect een belangrijke pijler wordt binnen het bedrijf. ‘Door de klant centraal te zetten met meer service en inspiratie gaat het verder dan tuin- en interieurmeubelen verkopen. We inspireren mensen om meer te genieten buiten en binnen.’
Het bedrijf is ook ferm gegroeid: meer werknemers en een nieuw hoofdkantoor in Gent als thuisbasis. In Beliving zit ook de ‘bel’ van België, waarmee het lokale aspect onderstreept wordt. Dominique: ‘Hier liggen onze roots en die willen we niet uit het oog verliezen. Al kende Furniture Group de voorbije jaren een expansie bij onze noorderburen, we zullen ook altijd blijven investeren in België.’
De groep benadrukt het omnichannel verhaal. Inspireren om te genieten, ‘via ons bestaand retailnetwerk en online webshops, met onze mooie, kwalitatieve producten, aantrekkelijke promoties en veel relevante content.’