Op donderdag 27 januari organiseert WOOD.BE de tweede online editie van de WOOD.BE Innovation Day. Dit online event staat in het teken van digitale innovatie.
Het centrale thema van deze editie is ‘The Right Customer Experience’. Hoewel elke klant uniek is en eigen wensen en behoeften heeft, kiezen we er als onderneming
vaak nog voor om al onze klanten op dezelfde wijze te benaderen. Digitale technologie laat ook binnen de meubelindustrie meer dan ooit toe om elke klant op maat te behandelen volgens diens specifieke behoeften en verwachtingen zonder aan efficiëntie in te moeten boeten.
Slimme automatisatie is daarbij een belangrijke driver. En een tevreden klant is een trouwere klant.
Wat mag u verwachten?
Inspirerende sprekers met kennis over (digitale) innovatie
Presentaties die zich specifiek richten naar de Vlaamse interieur- & meubelsector.
Informatie over advies- en coachingtrajecten rond digitalisering & circulaire economie
Nieuwe inzichten om uw producten, diensten, bedrijfsprocessen en businessmodel nog
duurzamer te maken en de veerkracht van uw bedrijf te verhogen
Start 16u00
Praktijkcase 1
Ergosleep ® Cocon 2.0, via SLAAP-DNA® naar het creëren van de perfecte nachtrust. Tom De Baenst, Managing Director LS Bedding
Slaap is één van de belangrijkste sleutels tot een goede gezondheid. Heel recent introduceerde LS Bedding zijn nieuwste Ergosleep-Cocon 2.0. Ontdek hoe individuele
klanten in deze immersieve belevingsruimte met state-ofthe-art digitale technologie hun unieke SLAAP-DNA® kunnen laten bepalen en hoe Ergosleep® inzet op de
verdere digitalisering van zijn ecosysteem.
16u40
Praktijkcase 2
TreeSpoke maatmeubel startup: co-creatie met lokale insteek. Diederik Vanbrabant, Co-Founder TreeSpoke.com
Toen (auto)designer Diederik Vanbrabant geen geschikte boekenkast vond voor zijn bureau, besloot hij het meubel zelf te tekenen, te laten verzagen en zelf in elkaar te zetten.Het resultaat was mooi, maar de weg ernaartoe erg omslachtig. Het idee was geboren om maatmeubilair toegankelijker te maken voor de ‘online shopper’, en met
behulp van digitalisering consumenten en lokale meubelmakers dichter bij elkaar te brengen.
17u00
Praktijkcase 3
Bru Textiles: Digitaal innoveren met meubelstoffen.Jo De Ridder, Innovation Consultant
Als internationale leverancier van stoffen voor meubilair en wandbekleding, investeerde Bru de voorbije jaren heel sterk in product- & service-innovatie. De vraag: ‘Hoe kan digitale technologie ons helpen klantenproblemen op te lossen zonder de waardeketen daarbij uit het oog te verliezen?’ leidde ondermeer tot de ontwikkeling van digitale
meubelstoffen, maar ook tot het meer digitaal matuur maken van hun partners.
17u25
KEYNOTE PRESENTATIE
Artificiële intelligentie ontrafeld voor de interieursector; Geertrui Mieke De Ketelaere, Director AI, IMEC
Artificiële intelligentie (AI) is overal in ons leven. Toch blijkt het voor veel KMO’s in de meubel- en interieursector niet evident hoe dit concreet in te zetten in de eigen business. Geertrui Mieke De Ketelaere is al haar hele carrière actief in aspecten van data, analytics en customer intelligence. Ze werd in 2018 door het magazine trends genomineerd tot ICT-vrouw van het jaar en is ook de auteur van het boek “Mens versus Machine: AI Demystified”. Het boek kijkt voorbij de hype rond AI, terwijl het een sterke focus legt op de echte waarde die het kan brengen voor de business teams, waarbij privacy en klantenervaring centraal staan in elke ontwerpcyclus. Ze brengt met haar keynote een verhaal op maat voor meubel- en interieurbedrijven.
18u00 – 18u15
Vragenronde
PRAKTISCH
Dit online event is gratis maar inschrijven is wel verplicht, dat kan via onderstaande link.
https://bit.ly/3F3awyE
Enkele dagen voor het webinar ontvangt u een link voor deelname.
TIP: U maakt bovendien kans om één van de tien boeken van Geertrui Mieke De Ketelaere
(Mens versus Machine) te winnen door zo snel mogelijk in te schrijven of tijdens het webinar de
inhoudelijke vragen correct te beantwoorden!
|