Het Nederlandse interieurbedrijf Eichholtz is een samenwerking aangegaan met het prestigieuze The Metropolitan Museum in New York. Een jaar geleden is het bedrijf benaderd door het museum, met de vraag een collectie meubelen, accessoires en objecten te creëren die nauw aansluiten bij de collectie van The Met. Het resultaat is deze week getoond: een collectie bestaande uit een kleine honderd stuks. Van stoelen en zetels (met bijvoorbeeld een knipoog naar Lodewijk de 16de) tot lampen en bijzettafels, kroonluchters en beeldhouwwerkjes voor op het dressoir.
Tegelijk laat Eichholtz weten dat er de komende jaren tientallen eigen winkels opengaan, verspreid over de hele wereld. Tot nu toe was het merk vooral actief als wholesaler en werd er B2B verkocht.
Eichholtz werd in 1992 opgericht door Theo Eichholtz. Die startte als invoerder van bijzondere objecten uit Azië, die hij verkocht in West-Europa. Dat evolueerde naar eigen productie, bij verschillende ateliers en fabrieken in Azië. Twee keer per jaar wordt er een nieuwe collectie getekend, artistiek directeur Edwin Van der Gun leidt alles in goeie banen. Het bedrijf heeft twee vestigingen met grote opslagruimtes voor de stock: eentje in Noordwijkerhout in NL en eentje in North Carolina, in de VS. Het label is bekend als flamboyante exposant op internationale beurzen als Salone del Mobile en Maison & Objet.