Dealers konden de voorbije weken kennis maken met het vernieuwde Lattoflex. In het hoofdkwartier van Geraardsbergen werden ze uitgenodigd de nieuwe slaaptechnologie uit te testen en werden ze verrast met het nieuwe imago. De turnaround is groot. Positionering, producten, distributie en service: zowat alles is bij Lattoflex de voorbije maanden onder de loep gehouden. Niet zomaar via buikgevoel, wel na onderzoek in samenwerking met de Universiteit Gent, een proces van vijf jaar. Uit marktonderzoek was immers gebleken dat veel consumenten niet echt wisten waar Lattoflex voor stond.
De vernieuwing wordt heel divers uitgespeeld. Niet alleen is het productgamma bijna volledig vernieuwd, er komt ook een nieuwe manier van samenwerken met de dealers en er is werk gemaakt van een nieuwe visuele identiteit. Als in: nieuwe huisstijl, nieuw logo en nieuwe baseline, namelijk ‘Lattoflex, feel the knowhow’. Key visuals brengen die baseline tot leven. ‘Alles wat u hier ziet, is het resultaat van een grote strategische denkoefening over wie we willen zijn als Lattoflex’, zei Magaly Barbier, Brand Manager van Lattoflex, bij ons bezoek afgelopen donderdag.
We kregen er Lattoflex 2.0 te zien. Een van de innovaties is de Flex Zone, een ultrafunctionele ondersteunende schouderzone die zelfs vanaf het instapmodel verkrijgbaar is. Ook het Oscar bed (zie foto) zit in een nieuw kleedje, met nieuwe stoffering. Maar top of the bill is de introductie van Winx® 6, de beste lattenbodem die Lattoflex ooit ontwikkelde.
In november wordt de nieuwe website gelanceerd, die nog toegankelijker en overzichtelijker is dan vroeger en het de dealers makkelijker moet maken om hun klanten op hun wenken te bedienen.
In de nieuwe Meubihome leest u een uitgebreider gesprek met Magaly Barbier, Brand Manager van Lattoflex.