American lifestyle brand GUESS gooit zich helemaal op de home market. Sinds september hebben ze een eigen home collectie op de Amerikaanse markt en via de eigen website en e-tailer Zalando bereiken ze zowat de hele wereld. De sfeer is duidelijk gericht op die o zo typische Guess glamour. Momenteel zijn er al kussens en dekens op de markt, maar sinds december ook een hele reeks kaarsen. Luxueus verpakt en bedoeld voor de fans van het huis. De bedoeling is naar een complete lifestyle-lijn te gaan.
De home décor lijn van kussens en dekens oogt als een knipoog naar het Oude Rome, met veel aspecten van keramiek, maar even goed referenties naar art deco en het wilde dierenrijk. De collectie is gerealiseerd met eco-vriendelijke materialen: concreet betekent dit dat alle bont afkomstig is van gerecycleerd bont en voor de rest worden bio-synthetische materialen gebruikt, net als de DyeCoo technologie, die minder water vergt en zorgt voor een lagere voetafdruk.
Lef hebben is de boodschap, een beetje zoals de campagnes voor hun modelijnen dat uitstralen.