Het grotere plaatje doorgronden en ervoor zorgen dat Collective relevant blijft. Het zijn de twee pijlers die voor Vincent Meurisse primordiaal blijven. De agent voor België en Luxemburg van onder meer Acerbis, Pedrali, Tom Dixon, Paola Lenti, BuzziSpace en Mdf Italia leerde het afgelopen jaar zijn klanten nog beter kennen. ‘Afspreken in een kerk in Antwerpen? Het was voor iedereen een waar feest.’
door Veerle Windels
Tot vorige week ontving Vincent Meurisse zijn klanten in Collective Havn, de oude, ontwijde, Noorse Kerk aan de bekende Konijnepijp in Antwerpen. Meer dan 550 mensen zag zijn team er de voorbije maanden. Wat oorspronkelijk een tiendaagse zou worden, werd door corona uiteindelijk een feest dat een jaar lang duurde. Feest is in deze context een raar woord, maar Vincent is formeel: ‘Op tien dagen zou het niet gelukt zijn om zoveel mensen zo intens te zien en te spreken. Het was voor alle partijen echt een feest. We zagen zelfs hoe hele teams bij ons opnieuw connecteerden omdat het de eerste keer was dat ze elkaar terug ontmoetten. Niet alleen de stakeholders kwamen en bleven soms twee, drie uur, soms namen ze ook hun eindklanten mee. De gunfactor naar ons toe was enorm. En iedereen was opgekleed.’
U kreeg de fabrikanten op één lijn. Ze wilden allemaal meedoen.
‘De fabrikanten geloofden erin. Van bij het begin. Die kruisbestuiving was uniek. Op een beurs staat iedereen apart op zijn stand. Hier bleek die blending van merken erg interessant. Winkeliers ontdekten ook dingen die ze nooit eerder hadden gezien of waarvan ze niet wisten dat wij ze verdeelden. Het was ook tof om te zien dat de winkeliers op de afspraak waren. Wij waren bijna het enige offline kanaal waar ze respons kregen over de nieuwe collecties. Vergeet niet dat je voor een scherm die zetel niet kan uitproberen hé!’