De Nederlandse retailformule Morgana en LS Bedding, bekend van de merken Ergosleep, Magnitude en Nox, hebben al sedert meer dan 20 jaar een strategische samenwerking. In 2012 koos Morgana ervoor om voluit in te zetten op het merk & concept van Ergosleep.
Om de groei van Morgana en Ergosleep verder te ondersteunen, werd LS Bedding na verloop van tijd medeaandeelhouder van Morgana. Dat leidde onder andere tot de opening van eigen Morgana winkels, naast de reeds succesvolle franchiseformule. Om verdere groei te realiseren, beslisten Morgana en LS Bedding afgelopen jaar om een volgende stap te zetten en werd LS Bedding hoofdaandeelhouder van Morgana.
Verticale integratie
Tom De Baenst, CEO van LS Bedding: ‘We zijn er samen met het Morgana management van overtuigd dat dit de beste manier is om de winkelketen verder te laten evolueren naar een volwaardige retailspeler in de Nederlandse beddenmarkt. De toekomstige retailmarkt is een zeer uitdagende omgeving. We hebben ervoor gekozen de krachten te bundelen om deze uitdagingen zo gezamenlijk te kunnen trotseren. Deze nieuwe structuur stelt ons in staat om optimaal gebruik te maken van elkaars kracht en de afzetmarkt efficiënter te bewerken. Op zich is dit dus geen verrassend nieuws, eerder een logische evolutie in de jarenlange samenwerking en binnen de algehele evolutie naar verticale integratie die zich ook in onze sector afspeelt.’
Ergosleep Store Nederland
Momenteel werken Morgana en Ergosleep samen aan een volgende stap, waarbij ze in de nabije toekomst samen een Ergosleep Store zullen openen in Nederland.
Om dit te bewerkstelligen kreeg Ergosleep het afgelopen jaar een mooie make-over. De rebranding wordt nog voor het einde van dit jaar voorgesteld met de lancering van een gloednieuwe website.
Tom De Baenst: ‘Ons doel is het ontwikkelen van een gezamenlijke distributiestrategie die alle partijen – producent, franchise-ondernemers en zelfstandige dealers – maximale kansen biedt in de huidige en toekomstige uitdagende marktomstandigheden. Dat zullen we doen in de stijl die ons kenmerkt: met volle aandacht voor de eindklant en met volle respect voor onze distributiepartners.’