Gisteren was een hoogdag voor Magnitude. Een nieuwe reclamecampagne werd gelanceerd, maar evengoed een 4-tal nieuwe bedopstellingen en een designerbed van Roel Vandebeek. De lancering gebeurde in het Zuiderpershuis in Antwerpen, en was een opsteker voor heel wat dealers van Magnitude die in grote getale naar het event waren gekomen. De locatie vormde het perfecte decor voor een avond van gedachten wisselen over de branche, bij een goed glas wijn en uitstekende catering.
Het nieuwe campagnebeeld valt meteen op: een man met lange haren en bloot bovenlijf licht op een rode fluwelen stof, alsof hij net is neergedaald op bed en geniet van een welverdiende nachtrust. Gisteren kregen we de making of van het beeld live te zien: de man danste zijn lijf leeg. Beklijvend voor iedereen in de zaal. De campagne wordt uitgerold on- en offline, er komt in februari ook een nieuwe website voor Magnitude.
Tegelijk met de nieuwe campagne ‘The Night is Yours’ werden ook vier nieuwe bedopstellingen getoond én een erg prettig designerbed van Roel Vandebeek. De Belgische designer heeft Starry Night bedacht, een knipoog naar een herinnering. ‘Als kind trokken we met de familie vaak naar Frankrijk, zei Roel gisteren. ‘We bezochten er dan onder meer antiquairs. Ik herinner me die metalen bedjes, die vaak ontmanteld tegen de muur stonden. Ik weet intussen dat ik op die manier creëer: iets uit mijn herinneringen duikt op en daar werk ik dan mee verder.’
Het bed komt in verschillende kleuren, want het frame is overtrokken met mooie fluwelen stoffen, maar de gimmick zit natuurlijk in het feit dat het oogt als zo’n metalen bedje op een zolderkamer van vroeger. Bij Magnitude worden alle bedden met de hand vervaardigd in het Belgische atelier. Zoals Tom De Baenst gisteren zei: ‘Zo’n designerbed is een bed om te tonen wat onze vakmannen kunnen. Het metier zit hen in de vingers en we zijn daar trots op.’