Maisons du Monde realiseerde in het eerste kwartaal van 2021 een omzet van 331 miljoen euro, een stijging van 35,8% op 1 jaar tijd. De groei werd mogelijk gemaakt door het succes van de collecties en door een sterke consumentenvraag naar huishoudelijke artikelen. Maar ook door een licht gunstige vergelijkingsbasis, waarbij de verkoop vanaf midden maart 2020 sterk daalde als gevolg van de eerste golf van winkelsluitingen. De omzet was ook 18,1% (+ 11,9% op vergelijkbare basis) hoger dan in het eerste kwartaal van 2019.
‘Maisons du Monde presteerde opmerkelijk in het eerste kwartaal, wat eens te meer de aantrekkelijkheid van ons merk en de kracht van ons omni-channelmodel aantoont’, verheugde algemeen directeur Julie Walbaum zich.
De online verkoop van het meubelmerk kende ook een recordgroei van 76% tot 124 miljoen euro en vertegenwoordigt nu 37% van de totale omzet van de groep. Het aantal winkels steeg met 19%, terwijl het wereldwijde netwerk 366 verkooppunten had (vergeleken met 371 op 31 maart 2020). Ondanks de onzekere tijden bevestigt Maisons du Monde haar doelstellingen voor 2021 volledig: een hoge omzetgroei met een relatief stabiel aantal winkels aan het einde van het jaar.