‘A life Extraordinary’ was een van de meest besproken highlights van Salone del Mobile – in de stad welteverstaan. De multi-zintuiglijke beleving van Arte en Moooi loodste de bezoekers naar een meeslepende omgeving, vormgegeven aan de hand van vier interieursferen, waarin design en technologie voor elektriciteit zorgden. Je werd er ondergedompeld in een idyllische wereld vol ‘Extinct Animals’ – al lang uitgestorven soorten – en kon er gluren naar hun doen en laten. Terwijl mythische dieren als sierlijke kraanvogels, goudkleurige tijgers en majestueuze cobra’s terug tot leven kwamen, liep het publiek er gezwind tussen.
Naast hun eigen expobeleving, haalde Arte zelf zijn designspeurneus boven om de laatste nieuwe trends op te snuiven. De Arte-styliste merkte vooral dat het allemaal een pak expressiever mag zijn: ‘Zowel in de mode als in de interieurwereld zijn kleuren terug rijkelijk aanwezig. Interieurs worden een pak gedurfder dan enkele jaren geleden, waarschijnlijk onder invloed van de Covid-periode. Felle kleuren als citroengeel, fuchsia, turquoise… worden uit de losse pols met elkaar gecombineerd en ook uitgesproken, grote prints krijgen een podium. Het is allemaal veel speelser en minder serieus, wat wij als merk van excentrieke muurbekleding alleen maar met open armen onthalen.’ Het zijn dan ook deze trends die zich steeds opnieuw vertalen in de Arte x Moooi collectie.
Wie Arte zegt, zegt niet zomaar behang. Het label zoekt voortdurend naar esthetiek, innovatieve productiemethoden en eersteklas, verrassende materialen, zonder daarbij de trends uit het oog te verliezen. Met een pak doordachte dessins maakt Arte al sinds haar oprichting in 1981 wonen mooier. Dat gebeurt intussen in meer dan tachtig landen, in zowel klassieke interieurs, als in grootse architectonische bouwwerken, van residentieel tot projectinrichtingen. Ongeveer de helft van de producten wordt intern vervaardigd met behulp van milieuvriendelijke procedés. De productie van een kleiner aantal muurbekledingen wordt toevertrouwd aan externe partners die dezelfde kwaliteits- en duurzaamheidsnormen hanteren. Arte mag zichzelf om die reden een CO2-neutrale onderneming noemen.