Het meubelcongres vindt op 5 december 2023 plaats op een nieuwe locatie, NOA Outdoor te Zingem. Een locatie met heel wat beleving en netwerkmogelijkheden.
Thema dit jaar is: wat wordt het morgen? Het zoeken naar en bieden van oplossingen voor retailers in turbulente tijden. We stellen de voorlopige line-up voor…
- Tim Gielen – Wave of Engagement. Een inspirerende, concrete presentatie over de toekomst van de winkel met focus op merkbeleving, interieur en technologie.
- Interview Els Breugelmans (Professor KU Leuven)
• Is er een rol voor de fysieke winkel in de meubelsector?
• Hoe integreer je online in je verdienmodel? - Alain Van der Hoeven- Retailsonar. Maak je (winkel)netwerk winstgevend. Over veranderd consumentengedrag, efficiëntie in distributie, prijszetting, instore communicatie, marketing, kleinere winkels, sluiten van locaties, goed onderhandelde huurprijzen, optimaliseren van de winkeloppervlakte en elektrische voertuigen als mogelijke bron van inkomsten.
- Kathleen Cools – de hybride verkoper. Klanten zijn ‘omnichannel’ en gaan zelf op zoek naar informatie nog voor ze jou contacteren: hoe kan je technologie en social media inzetten om top of mind te zijn te zijn bij jouw (toekomstige) klant via een mix van kanalen? Klanten krijgen steeds meer een aversie aan pusherige sales- en marketingtechnieken: hoe kan je hen overtuigen en beïnvloeden vanuit de non-selling modus en succesvol zijn op een manier die niet aanvoelt als verkopen? Als verkoper ligt de lat hoog: klanten zijn veeleisend en targets zijn ambitieus. Hoe blijf je als verkoper of ondernemer topprestaties leveren op een duurzame manier?
- Chris Van Wesemael – Retail e-motion. Voor aanpak onderzoek en input publiek voor een grootschalig consumentenonderzoek 2024.
- Pieter Daelman: van tanker naar speedboot. Pieter neemt enkele hardnekkige misverstanden weg over de innovatiecultuur zoals:
– innovatie gaat enkel over product en technologie
– de manager moet de ideeën bedenken
– creativiteit heeft totale vrijheid nodig
– de eenzame innovator
– ideeën voor innovatie ontstaan ‘vanzelf’
– iedereen is creatief
– innovatie gaat enkel over grote sprongen voorwaarts
– in tijden van crisis neem je best geen risico
Een officiële uitnodiging en inschrijving komt nog uw richting uit. Wenst u zich al in en te schrijven of congres of walking dinner partner te worden? Neem dan gerust contact op met tom@navem.be of bel op 02 478 48 57