Tomas Uwents, zaakvoerder van Sublim Interieur en shop, zorgt graag voor verbondenheid en opende zijn winkel onlangs voor een tal van (interieur)architecten.
Bertrand Lejoly
Voor het event tekenden heel wat fabrikanten persoonlijk present en pingpongde Tomas als interviewer met Bertrand Lejoly. De ontwerper, geboren in 1980, groeide op in het Duitstalige deel van België, waar hij van jongs af aan beïnvloed werd door de Belgische, Duitse en Franse culturen.
Na zijn studie aan de École Supérieure des Arts Saint-Luc in Luik, deed hij zijn eerste professionele ervaring op als industrieel ontwerper in Duitsland. Daarna volgde Milaan, waar hij zeven jaar als senior designer voor Matteo Thun werkte. In 2013 keerde hij terug naar België en leidde jarenlang de ontwerpafdeling van architect Vincent Van Duysen. In 2018 opende Bertrand Lejoly zijn eigen ontwerpstudio in Antwerpen. Voor zijn creatieve werk heeft hij kunnen putten uit zijn jarenlange ervaring als ontwerper voor architectenbureaus en zijn diepgaande kennis van architectuur en interieurontwerp kunnen gebruiken om het volledige interieurpalet te creëren: van meubels tot verlichting en sanitair, tot serviesgoed en accessoires.
Arne Jacobsen
Daarnaast toont de Lokerse interieurwinkel Sublim de iconische Deense designhotelkamer ‘606’ waar het meesterwerk Arne Jacobsen voor het eerst in België te bezichtigen is. Ruim zestig jaar geleden ontwierp de wereldberoemde architect Arne Jacobsen het eerste designhotel ter wereld in Kopenhagen voor luchtvaartmaatschappij SAS. Een replica van de enige origineel overgebleven hotelsuite ‘Kamer 606’ vindt nu haar weg naar Lokeren. Nog tot 15 december kan je bij interieurzaak Sublim in de Kerkstraat legendarische designmeubels zoals de ‘Egg Chair’ bewonderen.
Begrip in Lokeren
Al meer dan 50 jaar is Sublim een begrip in Lokeren en daar zijn we super trots op. Tomas en Sibylle zijn intussen de derde generatie die aan het roer staan van deze knappe, waardevolle interieurwinkel. Hun ervaring en expertise zetten ze elke dag in om het ultieme thuisgevoel te creëren bij klanten. Op hun eigen persoonlijke manier, en in een familiale sfeer, bouwden ze zo samen met hun team aan een erg trouw cliënteel.